- Do akej miery učebnica zodpovedá zámeru a obsahu štátneho vzdelávacieho programu?
- V akej miere sú v učebnici zachytené obsahové štandardy štátneho vzdelávacieho programu?
- Vakej miere sú vučebnici uplatnené vnútropredmetovéamedzipredmetové vzťahy?
- Vakej miere je zabezpečená obsahová nadväznosť predchádzajúcej anasledujúcej kapitoly?
- Do akej miery je zabezpečený súlad obsahu učebnice svedeckým poznaním?
- Sú vučebnici zabezpečené nasledujúce štrukturálne prvky?
- motivačný materiálovýkladový materiál
- cvičný materiál
- prvky spätnej väzby
- Je v učebnici dodržaná zásada veku primeranosti (primerané jazykové spracovanie, počet nových pojmov, náročnosť ich definovania)?
- Do akej miery spĺňa výkladový text motivačnú funkciu?
- Do akej miery je zabezpečená funkčná závislosť výkladového textu aúloh?
- Vakej miere majú regulačné prvky učebnice (úlohy, otázky) charakter postupnej vzostupnej náročnosti?
- Vakej miere podporujú úlohy aktivitu žiakov avakej miere obsahujú prvky problémového charakteru?
- Do akej miery úlohy zabezpečujú aplikáciu teoretických vedomostí vpraxi?
- Do akej miery zabezpečujú úlohy acvičenia rozvoj tvorivosti žiakov?
- Vakej miere umožňuje celková koncepcia učebnice použitie metód, rozvíjajúcich aktivitu, samostatnosť atvorivosť?
- Vakej miere je vučebnici rešpektovaná otázka čítavosti? (čítavosť –slovesné kritérium, predovšetkým dĺžka viet)
- Vakej miere je vučebnici rešpektovaná otázka čitateľnost?(čitateľnosť –použité písmo, vhodná grafická úprava, šírka riadkov, vhodná forma zvýrazňovania aodlišovania štrukturálnych komponentov učebnice)
- Vakej miere je zabezpečená funkčnosť fotografií, perokresieb, diagramov, grafov, schém apod.?
- Do akej miery vyhovuje väzba ahmotnosť učebnice psychohygienickýmpožiadavkám?
- Do akej miery je zabezpečená v učebnici rovnosť pohlavia?